Ne puteti urmări și pe:

În starea de urgență și de alertă: Evaluarea Națională și Bacul să fie echivalate cu mediile
Proiect adoptat tacit de deputați

Luni, Camera Deputaţilor a adoptat tacit, un proiect de lege care prevede că, prin excepţie, în cazuri justificate reprezentate de declanşarea stării de urgenţă sau a stării de alertă, Ministerul Educaţiei şi Cercetării poate înlocui probele de la Evaluarea naţională şi Bacalaureat cu echivalarea mediilor, relatează Agerpres.
Camera Deputaţilor este primul for sesizat cu acest proiect inițiat de deputatul PMP Petru Movilă. Senatul este camera decizională.
Măsuri prevăzute în proiect în privința Evaluării Naționale, replicate și în cazul Bacalaureatului:

“Prin excepţie, în cazuri justificate reprezentate de declanşarea stării de urgenţă, stării de alertă, precum şi de consecinţele/efectele generate de acestea asupra sistemului de învăţământ pe termen scurt, mediu şi lung, Ministerul Educaţiei şi Cercetării poate înlocui probele expres stipulate prin echivalarea cu mediile obţinute şi rezultate din promovarea claselor V – VIII pentru fiecare candidat sau cu orice formă care să aibă la bază calculul mediilor rezultate din promovarea claselor V – VIII, pentru fiecare candidat, ori să aibă la bază calculul mediilor obţinute la disciplinele specifice pentru care sunt stabilite probe (…), prin aplicarea unei metodologii elaborate la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării”, prevede în ceea ce priveşte Evaluarea naţională proiectul iniţiat de deputatul PMP Petru Movilă.
Guvernul nu susţine proiectul de lege care prevede ca examenele naţionale din acest an să fie echivalate cu mediile şi notele din liceu sau gimnaziu, potrivit punctului de vedere aprobat în şedinţa Executivului de joi.
“Eliminarea pentru anul școlar 2019 -2020 a criteriilor cunoscute de elevi la începutul ciclului gimnazial, respectiv liceal, și stabilirea cu foarte scurt timp înainte de examene a unor criterii pentru stabilirea mediei de admitere la liceu și pentru promovarea examenului de bacalaureat, ar putea fi interpretată ca o încălcare a principiului neretroactivității legii, consacrat de art. 15 alin. (2)1 din Constituția României, republicată”, se arată în document.

Al doilea motiv ar fi acela că “media obținută la probele de evaluare națională de la sfârșitul clasei a VIII-a are, în prezent, o pondere semnificativă în stabilirea mediei pentru admiterea la liceu”.

Executivul atrage atenţia că “eliminarea unei metode prin care se asigură evaluarea obiectivă a elevilor, prin stabilirea unor subiecte unice la nivel național și a unui barem unic de notare, ar putea ridica probleme și din perspectiva respectării art. 16 alin. (1) din Constituția României“.

Ne puteti urmări și pe: