Ne puteti urmări și pe:
 Ce spun experți ai Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică

Experți OECD: Investițiile în educație ar trebui să fie prioritate în centrul oricărei strategii de recuperare economică post COVID-19

Investițiile în educație ar trebui să fie o prioritate în centrul oricărei strategii de recuperare economică și socială după pandemia Covid-19, mai ales când țările au nevoie să strângă mai mulți bani la buget, spun experți ai Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică într-o analiză publicată săptămâna aceasta pe platforma diviziei pentru educație a OECD. Potrivit acesteia, o educație îmbunătățită duce, în timp, la colectarea mai multor bani din taxe, iar aceeași educație este oricum în proces de schimbare, după șocul produs de pandemie în acest domeniu.Analiza este semnată de Michelle Harding, șefa unității pentru date fiscale și analiză statistică a Centrului OECD pentru Administrație și Politică Fiscală, împreună cu Michael Ward, analist senior în cadrul programului OECD PISA pentru Dezvoltare.Cei doi arată că o educație de calitate pentru toată lumea se numără printre obiectivele de dezvoltare durabilă convenite de ONU în 2015 și este esențială mai ales în această perioadă de criză sanitară și economică.   Ei  spun :
  • ste asociată unei stări mai bune de sănătate pentru cei care o dobândesc;
  • le oferă oamenilor competențe care îi ajută să obțină slujbe mai bune;
  • distribuie valori care ajută la întărirea unor societăți mai pașnice și incluzive;
  • poate reduce inechitatea, unul dintre elementele ce au amplificat actuala pandemie Covid-19.

    Acolo unde este îmbunătățită educația, ea este asociată unor venituri mai mari și unor standarde de viață mai bune. 

Devine, deci, un factor ce contribuie la venituri fiscale mai mari pe termen mediu și lung.    

Potrivit experților OECD, acest ciclu este cu atât mai important cu cât societățile încearcă să răspundă șocului produs de pandemie, șoc ce a schimbat deja educația.
   În acest context, analiza atinge problema inechității, expusă și mai mult în urma trecerii la școala online. Reprezentanții OECD arată că, în țările cu un număr mare de copii dezavantajați, se face simțită o corelare puternică între creșterea cheltuielilor pentru educație și rezultate educaționale mai bune. Dar, la nivel global, există un deficit major în finanțarea educației, deficit ce afectează mai ales țările sărace, unde o investiție mai mare în școli ar ajuta la atingerea obiectivelor de dezvoltare.Experții OECD arată că, dacă toate țările ar putea să se asigure că elevii lor ating cel puțin nivelul minim de competență pentru abilități de bază, rezultatele economice ar fi semnificative inclusiv pentru țările bogate și foarte mari pentru țările cu venituri mici și medii.

Ne puteti urmări și pe: