Ne puteti urmări și pe:

În județul Neamț, 21 de elevi au reușit să obțină media 10 la Evaluarea Națională 2020. Dintre cei 21 de elevi de 10 din Neamț, șapte sunt de la Colegiul Național „Petru Rareș” din Piatra Neamț.

La Colegiul Național ,,Petru Rareș” din municipiul Piatra-Neamț se face performanță. Anul acesta, șapte magnifici dintr-o clasă de 34 de elevi, au reușit să obțină media 10 la primul lor examen important din viață, și anume Evaluarea Națională. Cu siguranță că această performanță este una unică, la nivel național.

,,Rețeta acestor rezultate perfecte de 10 este una foarte complexă. Nu îmi dau seama nici eu ce a funcționat mai bine din toate ingredientele unei rețete, pentru că dacă am ști am aplica-o de fiecare dată. Copiii sunt diferiți și în cazul acesta ceva clar că a funcționat ceva mai bine la ei. Eu ca diriginte îi cunosc și psihologic și pot să vă spun că poate și din cauza situației acesteia din ultimul timp cu izolarea, i-a maturizat foarte mult. A fost o perioadă în care au conștientizat ce importantă este școala, cât de mult le-a lipsit și cât de greu e să lucrezi în online. În online e o completare, nu e baza muncii. Cred că, cumva, ultimele luni au fost niște luni în care munca asta permanentă a fost un fel de conexiune cu școala așa cum o doreau. Dacă am fi lucrat poate în mod obișnuit, în sala de clasă, poate nu ar fi fi avut aceeași energie și perseverență. Performanța este individuală și aș spune că este o generație de copii forte susținută psihologic de mulți oameni din jurul lor. Pentru mine performanța asta e foarte mare”, ne-a declarat prof. Monica Costea, dirigintele clasei.

Rețeta succesului o aflăm chiar de la ei:

Berea George-Alexandru: ,,Pentru a obține nota maximă a fost nevoie de multă perseverență și de multă muncă. Am fost ajutat foarte mult, în primul rând de profesori, dar și de părinți. Nu m-am așteptat să primesc o notă atât de mare, a fost o surpriză plăcută, deși când am ieșit de la examene știam că m-am descurcat bine și că cel mai probabil voi lua o notă mare, dar nu m-am așteptat la un rezultat maxim. Continui la Colegiul Național “Petru Rareș” la profilul de matematică-informatică.”

Buzdugan Tudor-Ștefan: ,,Pentru a putea discuta despre această formidabilă reușită de la Evaluarea Națională trebuie să privim dintr-o perspectivă radical diferită, fiecare factor semnificativ ce a contribuit la realizarea acestui rezultat.

Cel mai important element ce a avut un impact profund  asupra rezultatului meu este mentalitatea pe care am avut-o, gândindu-mă cu o seriozitate deplină la acest examen important. Nu am considerat lupta pentru succes o cursă, ci un maraton, pe care l-am privit cu conștiinciozitate încă de la începerea clasei a șaptea, ”antrenându-mă” zi de zi, lună de lună și an după an pentru a fi sigur că în zilele examenului voi fi în cea mai bună formă posibilă, acumulând pe parcursul acestei tumultoase călătorii informații și cunoștințe veritabile care aveau să fie,  mai târziu, cheia ce mi-a deschis larg porțile Evaluării Naționale. De asemenea, un alt factor structurant căruia i se datorează media de zece obținută este perseverența de care am dat dovadă, privind perioada de pandemie ca o oportunitate valoroasă pentru a învăța neîncetat si pentru a-mi rafina bagajul intelectual vast, acumulat de-a lungul celor patru ani de studiu. Pe de altă parte, întrucat un proverb în latină afirma că „scientia est potentia”, tradus  „cunoștința înseamnă putere”, consider că datoria noastra ca elevi este să deținem cât mai multă putere, reflectată prin lectură, învățare, seriozitate și o dăruire absolută, însă cu multă putere vin si responsabilităti enorme, una dintre ele fiind însuși scopul de a da tot ce este mai bun pe foaia de hârtie, la Evaluarea Națională. Călit prin munca asiduă ce a fost necesară pentru participarea la Olimpiada Națională de Limba Engleză, precum si la nenumăratele olimpiade si concursuri naționale și județene de limba română, matematică, fizică, public speaking, am ajuns să stăpânesc emoțiile ce ma dominau în acele dimineți cruciale din viața mea. Dorința arzătoare pe care am avut-o de a reuși m-a ajutat să am o concentrare deplină pentru a obține rezultatul maxim, știind că voi avea o medie mare, însă această performanță a venit ca un ecou care mi-a demonstrat adevaratul potențial, cu care mă pot mândri. Voi purta cu mine mereu sentimentele extraordinare trăite la aflarea notelor obținute, întrucât am fost cuprins într-un val de trăiri nemaiîntâlnite. Media zece mi-a redefinit gândirea și mi-a conturat viitorul, oferindu-mi unica ocazie de a vă povesti în câteva rânduri despre această experiență, Evaluarea Națională.

Dobrea Sorana-Maria: ,,Deși anii au trecut aproape pe nerăsuflate printre zidurile Colegiului Național “Petru Rareș”, din copilul care eram în clasa a V-a, am devenit adolescenta pregătită mental și intelectual pentru o nouă etapă importantă din viața mea. Am realizat că rețeta succesului pentru a obține nota maximă este să am încredere în forța mea interioară, sa știu precis ceea ce îmi doresc, sa muncesc și să fiu convinsă că voi reuși să concurez permanent cu mine, cea de ieri. Am simțit că sunt capabilă să obțin nota maximă iar la aflarea rezultatelor m-am convins că toata munca depusă a meritat, iar acum ma pot bucura de vacanța mult așteptată.

Lupașcu Simon-Dimitrie: ,,Personal nu cred că există o rețetă a succesului, ci ambiția de a demonstra că se poate mai mult. Concurența acerbă din această clasă de elită a Colegiului Național „Petru Rareș” a existat încă de la admiterea în clasa a cincea, fapt pentru care motivația de a ne autodepăși devenind un deziderat. Nu mă consider un „mister perfect” dar dintotdeauna prin dăruire și perseverență mi-am dorit să ating perfecțiunea. Mă bucur nespus că notele de la Evaluarea Națională mi-au confirmat și mi-au încununat eforturile depuse.

Oniga Ioana-Amalia: ,,Această cheie nu este aceeași pentru fiecare dintre elevi. Ea diferă de la copil la copil întrucât cheia succesului la mine a reprezentat eforturile maxime de pregătire în aceste zile de “stat acasă”. Fiecare zi de studiu începea cu orele online susținute de profesorii noștrii: doamna dirigintă de limba si literatura română, doamna Monica Costea si doamna profesoară de matematică, Livia Anemarie Vaculik. Apoi cu o mică pauză îmi încărcam energiile, iar ritmul începea să fie din ce în ce mai alert. Repetam, citeam, exersam, studiam si învățam. Cu fiecare zi ce trecea si examenul se apropia, primeam din ce în ce mai multe gânduri bune: “Succes”, “Totul va fi bine”, “Niciodată să nu spui niciodată”, “Să nu ai emoții”, “Ești un copil bun!” etc., ce m-au condus la o gândire pozitivă, având mult mai multă încredere în propria persoană. Oricât de greu ți-ar fi, niciodată să nu te lași învins. Odată atins acest succes, ești împlinit și definit. Din perspectiva elevului, a mea, nu mă așteptam să obțin un asemenea rezultat, văzându-mi greșelile ce apăreau si încercam sa le îndrept, dar cu toate că eram neîncrezătoare, am avut speranța si mi-am demonstrat ca pot atinge maximul. Pot spune că și cineva acolo sus mă iubește. Iți mulțumesc Doamne, Doamne.

Pristavu Ștefan-Călin: ,,Consider că rezultatele extraordinare nu se obțin întâmplător. Ele sunt rodul muncii de zi cu zi a profesorilor pe parcursul celor 4 ani de gimnaziu petrecuți la CNPR coroborat cu mediul familial si îndrumarile părinților. Cu siguranță, perseveranța, dorința, dar si munca susținută sunt cheia succesului. Mă așteptam să iau nota 10 la matematică. La română am învățat foarte mult dar nu am putut avea niciun moment certitudinea că voi putea face o lucrare de nota 10.

Țîțan Georgiana-Elena: ,,Cheia succesului este dată de dorința de a fi unul dintre copiii cei mai buni și poate să fie atinsă prin intermediul unei munci constante. Sunt mulțumită că am obținut nota maximă și sper ca pe viitor sa continui în acest mod.

Ceilalți 14 magnifici care au obținut media 10 provin de la școlile:

  • COLEGIUL NAȚIONAL „ȘTEFAN CEL MARE”, ORAȘ TÂRGU NEAMȚ (1 elev);
  • ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ELENA CUZA”, MUNICIPIUL PIATRA-NEAMȚ (3 elevi);
  • COLEGIUL NAȚIONAL DE INFORMATICĂ, MUNICIPIUL PIATRA-NEAMȚ (1 elev);
  • COLEGIUL NAȚIONAL „CALISTRAT HOGAȘ”, MUNICIPIUL PIATRA-NEAMȚ (1 elev);
  • ȘCOALA GIMNAZIALĂ „VASILE ALECSANDRI”, MUNICIPIUL ROMAN (1 elev);
  • ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3, MUNICIPIUL PIATRA-NEAMȚ (3 elevi)
  • LICEUL „VASILE CONTA”, ORAȘ TÂRGU NEAMȚ (1 elev);
  • SCOALA GIMNAZIALA „IEREMIA IRIMESCU”, COMUNA BRUSTURI (1 elev);
  • COLEGIUL TEHNOLOGIC „SPIRU HARET”, MUNICIPIUL PIATRA-NEAMȚ (1 elev);
  • ȘCOALA GIMNAZIALĂ BARTICEȘTI, COMUNA BOTEȘTI (1 elev).

Reamintim că rezultatele de la examene au fost afișate într-un format anonimizat, care nu mai permite identificarea elevului și nota primită. Este prima dată când notele/rezultatele candidaților au fost afișate astfel.

Felicitări pentru rezultatele obținute și mult succes pe viitor!

Ne puteti urmări și pe: