Ne puteti urmări și pe:

Sondajul “Digital Sentiment in Romania”  arată  că  doi din trei consumatori români utilizează în prezent cel puţin un serviciu digital .

Doi din trei consumatori români utilizează în prezent cel puţin un serviciu digital, iar 62% folosesc telefonul mobil ca principal dispozitiv pentru a accesa acest tip de serviciu, relevă datele sondajului “Digital Sentiment in Romania”, publicat marţi de McKinsey & Company.     

Rezultatele cercetării arată că, în perioada carantinei COVID-19, s-a dublat numărul serviciilor accesate digital.

În ceea ce priveşte tipurile de servicii digitale la care consumatorii români au recurs, cele bancare şi de telecomunicaţii au fost cele mai folosite. Astfel, 38% dintre români au declarat că au utilizat cel puţin un serviciu digital din aceste două sectoare în timpul perioadei de carantină, în timp ce 19% dintre consumatori au început să le folosească de la începutul restricţiilor impuse de pandemie.
Pe de altă parte, doar 14% dintre români au accesat digital servicii din sectorul asigurărilor, respectiv aferente sectorului public.   Potrivit sursei citate, în prezent, creşterea utilizării serviciilor digitale este semnificativă pentru toate categoriile de vârstă şi pentru toate regiunile geografice, iar rata de adopţie a crescut la 76% faţă de perioada de început a carantinei.    “Pentru a valorifica acest potenţial, companiile ar trebui să nu se limiteze strict la simpla automatizare sau digitalizare a proceselor existente, ci să facă serviciile digitale mai simple şi accesibile, îmbunătăţind experienţa utilizatorului.
 Pentru aceasta, trebuie să se concentreze pe satisfacerea unei nevoi specifice a clientului, chiar dacă acest aspect necesită crearea unui produs nou, spre deosebire de digitalizarea unui produs existent, potrivit pentru o altă paradigmă, acum depăşită.          
   Pentru a reuşi o digitalizare la scală a serviciilor lor companiile din orice sector ar trebui să se axeze pe doi factori-cheie: să recruteze personal cu o gamă largă de competenţe digitale de nişă şi să dezvolte o tehnologie modernă, în mare măsură independentă de cea a furnizorilor tradiţionali de soluţii IT”, sunt de părere specialiştii.
   Sondajul McKinsey & Company a fost efectuat în cursul lunii mai 2020 şi a inclus peste 1.200 de respondenţi.
    Toate rezultatele au fost ajustate în funcţie de datele socio-demografice şi de cele privind utilizarea Internetului pentru a fi relevante la întreaga populaţie din România cu vârste cuprinse între 18 şi 80 de ani. AGERPRES/(AS – autor: Daniel Badea

Ne puteti urmări și pe: