Current track

Title

Artist


Pregătire pentru continuarea școlii online, din toamnă, în paralel cu cea offline

Written by on mai 31, 2020

Pregătire pentru continuarea școlii online, din toamnă, în paralel cu cea offline

Pe măsură ce ies din faza managementului de criză și intră în cea a planificării pentru anul școlar următor, sistemele de învățământ ar trebui să se aștepte să folosească predarea online, cel puțin în parte. Expertă americană în tehnologiile educației, Mary Burns, pe baza datelor pe care le-a colectat de la profesori și elevi și a experienței ultimelor luni,  face  patru recomandări de planificare pentru folosirea școlii online în viitorul an școlar.

Pregătire pentru continuarea școlii online, din toamnă, în paralel cu cea offline

Recomandarea 1: Concepeți predarea conform specificului online.

Optim ar fi, spune experta citată, ca toate activitățile – legate de conținut, discuții, evaluări, dezbateri online – să fie adunate pe o singură platformă.

Mai multe activități de tip sincron și care presupun o colaborare între elevi și între elevi și profesori

  • interactivitate mai mare (jocuri, materiale interactive, simulări) și mai puține proiecte “pe hârtie”
  • învățare personalizată, care să țină cont de specificul fiecărui elev
  • activități mai aplicate, legate de provocări reale și care pretind mai multă creativitate din partea elevului.

Recomandarea 2: O mai bună pregătire a profesorilor pentru predarea online

Ei au nevoie și de o mai bună pregătire pentru tehnicile de evaluare online și despre cum să comunice și să faciliteze învățarea, mai ales pentru elevii vulnerabili.

  • profesorii să fie pregătiți pentru a instrui direct elevii folosind transmisiuni online, prezentări online, demonstrații etc.
  • modele cognitive de predare, cu accent pe întrebări deschise, experimente, rezolvarea problemelor
  • modele sociale de învățare – metode colaborative care pot fi folosite și online, de la dezbateri la predări încrucișate

Recomandarea 3: Pregătirea elevilor pentru învățarea online

  • pregătire tehnologică (de la accesul la sisteme de conferințe web la managementul fișierelor)
  • pregătire personală (motivare, managementul timpului, abilități de organizare, când și cum să caute ajutor etc.)
  • abilități productive (strategii de citire și scriere mai eficientă în mediul online, stabilirea unui orar clar, managementul informației).

Recomandarea 4: Structură și suport pentru toți studenții și familiile lor

Una dintre marile probleme ale acestei perioade a fost lipsa de echitate – foarte mulți copii din medii vulnerabile nu au avut acces la educație din cauze precum lipsa instrumentelor necesare (laptopuri, tablete etc) sau a conectivității. Autoritățile trebuie să se asigure că toate aceste probleme vor primi un răspuns în momentul în care școala online va fi reluată.

Sursa: https://www.edupedu.ro/patru-recomandari-de-pregatire-pentru-continuarea-scolii-online-foarte-probabil-necesara-si-din-toamna-in-paralel-cu-cea-offline-experta-americana/


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *