Ne puteti urmări și pe:

 Vă aduceți aminte, cu siguranță, de Dacia 1300, mașina venită pe lume în 1969. Inspirat de Renault 12, modelul avea o siluetă colțuroasă și o cabină rudimentară. E momentul să uitați tot ce știți despre el. Pentru că acum primim Dacia Sentry cu dotări din viitor.

Oricât de multe lipsuri ar fi avut Dacia 1300 la vremea ei, există ceva ce o ține în continuare în sufletul nostru: nostalgia. Mulți au învățat să conducă o mașină pe un 1300. Pentru mulți, aceasta a fost prima mașină. Pentru aceiași, a fost mașina pe care au învățat mecanică. Așa că oricâte glume am face pe seama ei, le facem ca pe seama unui prieten drag. Între timp- adică de la 1300 încoace- Dacia a trecut printr-o transformare impresionantă, iar produsele oferite acum sunt cumpărate în toată lumea (chiar dacă pe alocuri cu alte nume).

Deocamdată, Dacia Sentry doar pe calculator

Un grafician talentat pe nume Alexandru-Călin Țicărat, s-a întrebat cum ar fi arătat, totuși, o Dacia 1300 într-un univers contemporan, însă unul în care producătorul mioritic ar produce autoturisme high-end? Răspunsul său este Dacia Sentry. Acum designerul Ticarat Alexandru-Călin propune un model din viitor: Dacia Sentry “Dark Edition”.

Alexandru dezvăluie că mașina realizată digital este un sedan cu cinci locuri și propulsie electrică. Modelul futurist a primit o parte frontală agresivă. Grila este – așa cum este firesc pentru o mașină electrică – una închisă, flancată de faruri extrem de înguste. Blocurile optice integrează și prize de aer. Capota seamănă cu ceea ce știm de la muscle car-urile americane. Este masivă și prezintă nervuri proeminente.

Din profil se poate observa un acoperiș cu o linie descendentă, care îi asigură o alură de coupe cu patru uși, o specie inventată de Mercedes-Benz odată cu lansarea lui CLS în anul 2004.

În partea posterioară și-au găsit locul blocuri optice cu tehnologie LED, unite de o bandă luminoasă care străbate capacul portbagajului. O dotare uimitoare pentru o Dacia sunt camerele video care preiau rolul oglinzilor retrovizoare clasice, așa cum am văzut la modelele electrice Audi e-tron și la Honda e.

Dacia Sentry virtuală măsoară 5.040 de milimetri în lungime și 1.907 milimetri în lățime, având o înălțime de 1.506 milimetri. Ampatamentul de 2.851 milimetri este similar cu cel al limuzinelor de clasă mare. Sunt dimensiuni care ar poziționa Dacia 1300 din viitor între BMW Seria 5 și BMW Seria 7 sau între Mercedes-Benz Clasa E și Mercedes-Benz Clasa S.

Ultima Dacia 1300 a ieșit pe porțile uzinei Automobile Dacia de la Mioveni în 1984. 1310 i-a luat locul, model rămas în producție până în 2004.

Sursa: Promotor

Ne puteti urmări și pe: