Ne puteti urmări și pe:

Ghid pentru angajatori și salariați pentru revenirea la serviciu

Ministerul Muncii și Protecției Sociale a publicat Ordinul privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS Cov-2 și pentru asigurarea desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă. Ordinul comun este semnat de ministrul Muncii, Violeta Alexandru și de ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.

Ghid pentru angajatori și salariați pentru revenirea la serviciu

În completarea ordinului comun care a fost publicat în Monitorul Oficial, a fost elaborat și un Ghid pentru revenirea la muncă în condiții de siguranță pentru angajați și angajatori.

Între măsurile prevăzute în ghid se regăsesc:

– menținerea distanței sociale de minimum 1,5 metri în toate zonele publice;

– menținerea igienei riguroase a mâinilor, cu ap ă și săpun, timp de cel puțin 20 de secunde sau cu dezinfectanți avizați, ori de câte ori este nevoie;

– evitarea atingerii feței cu mâinile nespălate/nedezinfectate;

– menținerea igienei respirației: tuse și/sau strănut ( în plica cotului sau în servețel de unică folosință), rinoree (în șervețel de unică folosință).

Obligațiile angajatorilor:

  • afișează, regulile de conduită obligatorie pentru angajați informează angajații, cu privire la riscurile de infectare și de răspândire a virusului, la măsurile de protecție;
  • poate asigura echipamente individuale specifice de protecție (mască de protecție, mănuși);
  • în cazul angajatorilor cu un număr mai mare de 50 de angajați care desfășoară activitatea în același spațiu de lucru, angajatorul poate individualiza programul de lucru al angajaților;
  • dezinfectează, în mod regulat, spațiile comune și spațiile de lucru din instituție;
  • achiziționează instrumente de verificare a temperaturiipentru triajul angajaților;
  • desemnează un responsabil pentru triajul observațional și verificarea temperaturii la intrarea în incintă;
  • asigură culoare speciale de circulațiepentru angajați
  • stabilește consultări cu reprezentanții angajaților;
  • asigură comunicarea permanentă cu medicul/serviciul de medicina muncii;
  • dezinfectează, regulat, balustradele, mânerele ușilor și ferestrelor din unitate;
  • separă circuitele de intrare de cele de ieșire;
  • se asigură că, în sediul unității, furnizorii externi, companiile externe, respectă măsurile de protecție stabilite;
  • asigură acordarea pauzelor de masă eșalonat;
  • asigură continuarea activității profesionale la distanță, de câte ori este posibil;
  • poate crea spații special amenajate pentru angajații care aparțin grupurilor vulnerabile;
  • amenajează spațiul de lucru (birouri), astfel încât să se poată păstra distanța fizică între angajați;
  • amplasează dozatoare cu soluții dezinfectante;
  • limitează deplasările în afara companiei;
  • pune la dispoziția angajaților produse de igienă personală, produse pentru dezinfectarea suprafețelor.

Obligațiile angajaților:

  • respectă toate instrucțiunile;
  • poartă echipament de protecție;
  • respectă regulile de igienă;
  • evită spațiile comune;
  • dezinfectează, periodic, suprafețele și obiectele pe care le atinge (birou, tastatură, telefon fix, imprimantă);
  • în cazul muncii la domiciliu sau a telemuncii, angajații își desfășoară activitatea sub coordonarea angajatorului;
  • anunță imediat angajatorul dacă prezintă, simptome ale infectării cu coronavirusul SARS CoV- 2;
  • RĂMÂNE ACASĂdacă, prezintă simptome ale infectării:

Cele două documente pot fi consultate aici

Sursa: Pixabay.com

Ne puteti urmări și pe: