Ne puteti urmări și pe:

Recomandări privind funcţionarea unităţilor de cazare în regim hotelier

Pe site-ul Institutului Național de Sănătate Publică (INSP) a fost postat, în dezbatere publică, un set de recomandări de sănătate publică privind măsurile generale de relaxare a restricțiilor impuse de starea de urgență pentru limitarea răspândirii infecției cu virusul SARS COV 2. Aceste măsuri nu sunt adoptate încă, fiind supuse dezbaterii publice.

În contextul epidemiologie actual, având în vedere faptul că serviciile hoteliere de cazare nu au fost suspendate în perioada stării de urgenţă, dar acestea nu au funcţionat datorită lipsei de clienţi ca urmare a restricţiilor de circulaţie şi având în vedere că în perioada următoare hotelurile pot oferi aceste servicii de cazare, însa nu în scop turistic, ci pentru motive precum deplasări în interes profesional, mentenanţă, etc., în vederea protejării starii de sănătate a populaţiei, se recomandă următoarele:

Recomandări privind funcţionarea unităţilor de cazare în regim hotelier

 

  1. Hotelurile, prin specificul activitatii, sunt locuri în care oaspeţii locuiesc temporar într-un spaţiu restrâns, în care există un grad ridicat de interacţiune între oaspeţi şi angajaţi.
  2. Aspectele care trebuie avute în vedere în mod deosebit sunt: cazarea oaspeţilor, alături de serviciile implicite (alimente şi băuturi, curăţenie, organizarea activităţilor etc.), şi interacţiunile specifice acestor unităţi (oaspeţi-oaspeţi, personal-oaspeţi şi personal-personal).
  3. Fiecare membru al personalului trebuie să respecte cu stricteţe măsurile de bază pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi igiena mâinilor, distanţarea fizică, evitarea atingerii ochilor, nasului şi a gurii, respectarea igienei respiratorii, şi respectarea recomandărilor de a rămâne acasă şi de a solicita asistenţă medicală, dacă au simptome specifice bolii
  4. Conducerea unităţii trebuie să adopte o atitudine responsabilă
  5. Echipa de management ar trebui să dezvolte un plan de acţiune adaptat situaţiei şi să-l pună în aplicare în conformitate cu recomandările autorităţilor locale şi naţionale de sănătate publică, având ca scop prevenirea cazurilor, gestionarea eficientă a cazurilor, şi atenuarea impactului în rândul clienţilor şi al personalului.
  6. Echipa de management ar trebui să dispună de suficiente resurse umane şi economice pentru a asigura implementarea rapidă şi eficientă a planului de acţiune.
  7. Planul de actiune poate fi evaluat zilnic sau ori de cate ori este nevoie si acesta poate cuprinde/se poate referi, la urmatoarele :
  8. Optimizarea comunicarii între conducere şi personal, pentru a pre-defini o politică de informare a oaspeţilor, dar şi pentru a furniza şi obţine rapid informaţii cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare şi pentru a cunoaşte starea situaţiei în orice moment.
  9. Optimizarea comunicarii intre conducere si client, prin postere informative pentru a creşte impactul mesajelor cheie în rândul oaspeţilor, inclusiv

promovarea igienei mâinilor (spălarea pe mâini timp de cel puţin 20 de secunde, pe toate părţile mâinii), şi igiena respiratorie. De asemenea personalul de la recepţie trebuie să fie suficient de bine informat cu privire la COVID-19, astfel încât să îşi poată îndeplini sarcinile în condiţii de siguranţă şi să poată preveni o posibilă transmitere a COVID-19 în cadrul unităţii. Acesta trebuie să fie în măsură informeze oaspeţii cu privire la politica unităţii în materie de măsuri preventive adoptate sau alte servicii ce pot fi solicitate de oaspeţi (de exemplu, servicii medicale şi farmaceutice disponibile în zonă sau în unitate). În plus, acesta ar trebui să sfătuiască oaspeţii cu simptome respiratorii să stea în camerele lor până când vor fi consultaţi de către un medic – conducerea se va ocupa imediat de aceasta – şi să poată oferi recomandări de igienă de bază, dacă este nevoie. Personalul de la receptie, trebuie sa asigure accesul la informaţii oficiale, actualizate, cu privire la călătoriile către şi dinspre ţările sau zonele cu transmitere (COVID-19).

  1. Se va stabili de catre echipa de management politica de ocupare a camerelor, privind persoanele însoţitoare, în situaţia în care există un caz suspectat de COVID-19. Cea mai recentă definiţie a cazului suspectat de COVID-19 poate fi accesată pe site-ul INSP. Pentru astfel de cazuri, în cadrul recepţiei, trebuie să fie disponibile imediat numerele de telefon ale directiei de sanatate publica judetene/a municipiului Bucuresti , pentru a putea fi utilizate ori de câte ori există posibilitatea ca un oaspete să fie bolnav.
  2. In cadrul recepţiei trebuie să existe o trusă medicală care să conţină:
  • Dezinfectant/şerveţele cu efect antibacterian pentru curăţarea suprafeţelor (şerveţele).
  • Măşti pentru faţă/ochi (separate sau combinate, scut facial, ochelari de protecţie). Trebuie menţionat că măştile faciale de unică folosinţă pot fi utilizate o singură dată (consultaţi Recomandările privind utilizarea măştii).
  • Mănuşi (de unică folosinţă)
  • Şorţ de protecţie (de unică folosinţă)
  • Halat medical lung, cu mâneci lungi
  • Sac de unică folosinţă pentru deşeuri (pericol biologic)
  1. Se vor promova măsurile de distanţare socială, curăţarea mâinilor şi igiena respiratorie.
  2. Principalele măsuri de prevenire a transmiterii de COVID-19 sunt distanţarea socială, şi efectuarea frecventă a igienei mâinilor şi respectarea igienei respiratorii. Aceste măsuri ar trebui reamintite oaspeţilor, ca o formă de ospitalitate, deşi probabil aceştia sunt deja familiarizaţi cu ele.
  3. Distanţarea socială presupune abţinerea de la îmbrăţişare, pupat sau strângerea mâinilor în cadrul interacţiunilor cu oaspeţii, dar şi cu personalul. Aceasta presupune menţinerea unei distanţe de cel puţin 1 m şi evitarea oricărei persoane care tuşeşte sau strănută.
  4. Igiena mâinilor înseamnă spălarea mâinilor în mod regulat şi riguros cu un dezinfectant de mâini pe bază de alcool, sau spălarea lor cu apă şi săpun. De asemenea, înseamnă şi evitarea atingerii ochilor, nasului şi a gurii. Se recomandă dezinfectarea mâinilor după orice schimb de obiecte (bani, carduri de credit) cu oaspeţii.
  5. Igiena respiratorie înseamnă acoperirea gurii şi a nasului cu pliul cotului sau cu un şerveţel, atunci când tuşiţi sau strănutaţi. Şerveţelul utilizat trebuie aruncat imediat într-un coş de gunoi cu capac.
  6. Se recomandă monitorizarea oaspeţilor din unitate, care pot fi bolnavi, dar cu respectarea reglementărilor privind protecţia datelor cu caracter personal şi a dreptului la viaţa privată şi confidenţialitate. Personalul de la recepţie ar trebui să înregistreze toate incidentele relevante pe care le constată, cum ar fi cererile pentru consultaţii medicale. Aceste informaţii vor ajuta oaspeţii, prin: recomandări adecvate, facilitarea depistării din timp şi gestionarea rapidă a cazurilor suspectate, împreună cu autorităţile sanitare locale.
  7. Personalul de la recepţie trebuie să aibă o abordare discretă în privinţa acestor informaţii, şi ar trebui să asigure faptul că doar conducerea şi serviciile medicale vor evalua situaţia şi vor lua deciziile corespunzătoare.
  8. Vor fi asigurate serviciile tehnice si de mentenanta conform reglementarilor in vigoare (aprovizionare cu apa, ventilatie; iluminat; etc). Se va verifica existenta suficienta de sapun si solutii dezinfectante. Atat pe holuri cat si in fiecare camera se vor monta dozatoare cu dezinfectant.

Măsuri de restricţionare temporară a unor tipuri de activităţi

  1. Nu vor functiona într-o primă etapa restaurantele; barurile; cafenelele şi cofetariile din incinta hotelului. Servirea mesei se va face in regim room service. Este preferabil sa se foloseasca tacamuri si vesela de unica folosinta.
  2. Locurile de joaca special destinate copiilor vor fi inchise
  3. Locurile special amenajate pentru fitness, saune; piscina interioara; etc, din incinta hotelurilor, in aceasta prima etapa, raman inchise.
  4. Spalarea si dezinfectia suprafetelor din camere si spatii comune, se va face mai frecvent decat deobicei, cu solutii speciale biocide, avizate de catre MS in scopul acesta. În cazul în care, în cadrul hotelului, în randul personalului sau oaspetilor apare un caz confirmat de COVID-19, în urma anchetei epidemiologice desfasurată de catre DSP teritorial, activitatea hotelului va fi închisa pana la asigurarea dezinfectiei tuturor spatiilor sub recomandarea si supravegherea DSP teritoriale.
  5. Folosirea lifturilor va fi făcută doar dacă este strict necesar şi numai de către cel mult două persoane o dată, care vor purta maşti de protecţie în tot timpul folosirii liftului. Este recomandabil ca cele două persoane să fie din aceeaşi familie.

Ne puteti urmări și pe: