Ne puteti urmări și pe:

 Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a înregistrat anul trecut 247 de reclamații referitoare la Kaufland România, potrivit  wall-street.ro. 

 Principalele aspecte reclamate au vizat produsele alimentare expirate, diferența de preț din pliantul publicitar sau cel de la raft și cel de la casă de marcat, condiționare vânzare prin limitarea cantității achiziționate, bunuri nealimentare și garanții aferente, calitatea produselor alimentare sau proprietățile organoleptice ale produselor, informarea incorenta a denumirii produselor de panificație, lipsa de informare a datei durabilității minimale, produs nealimentar cu ambalaj deteriorat, ambalaje devidate, informații ilizibile pe etichete, nerespectarea cantității declarată pe eticheta și informarea incorectă privind perioada de desfășurare a promoțiilor.

 Potrivit  wall-street.ro  consumatorii s-au plâns că în cazul preparatelor din carne cu denumiri ”de casă”, ”țărănesc” s-au folosit, de fapt, în procesul de fabricație proteină vegetală, agent de îngroșare, stabilizatori, conservant etc. Autoritatea avertizează că printr-o astfel de informare se induce în eroare consumatorul, acesta fiind determinat să ia o decizie de achiziționare a produsului, pe care nu ar fi luat-o, avându-se în vedere fabricarea și compoziția unor astfel de produse.

 ANPC avertizează că retailerul Kaufland a comercializat ”ciuperci sălbatice în saramură”, marca Franz Josef care, în realitate, sunt, în mare parte, ciuperci de cultură. În urmă cercetării a reieșit faptul că ciupercile utilizate Champignon, Pleurotus și Nameko sunt ciuperci de cultură (fapt confirmat și prin răspunsul Kaufland). Astfel, s-a concluzionat că utilizarea termenului ”ciuperci de cultură” este o practică comercială înșelătoare și, drept urmare, s-a dispus sancționarea Kaufland România cu amendă contravențională de 7.000 de lei, în conformitate cu prevederile legii 363/2007 și s-a emis decizia de încetare a practicii comerciale incorecte.

 Consumatorii s-au mai plâns la ANPC de lipsa etichetării nutriționale și atribuirea de calități de vindecare la mierea de albine și zahăr, informarea incorectă privind indicațiile geografice/denumire de origine protejată a produselor lactate, lipsa informării consumatorilor privind garanția bănească privind ambalajele, precum și asupra sistemului de colectare a acestora.

 Clienții au reclamat comercializarea de produse lactate cu informații ce induc în eroare consumatorii, iar ANPC a aplicat sancțiuni contravenționale și a dispus măsurile legale.

 Reclamațiile au fost cercetate și s-au încheiat documente de control. În cursul anului 2019 au fost verificate punctele de lucru ale operatorului Kaufland România, în baza tematicilor de control sau pentru verificarea reclamațiilor înregistrate din partea consumatorilor. Au fost întocmite procese verbale de constatare a contraventiei, cu sancțiuni ”avertisment” și amenzi contravenționale. În baza proceselor verbale prin care s-au aplicat sancțiuni în baza legii 363/2007, au fost emise decizii de încetare a practicilor comerciale incorecte.

The post 247 de reclamații referitoare la Kaufland înregistrate anul trecut. ”Ciuperci sălbatice în saramură”, vândute ca ciuperci de cultură appeared first on JurnaldeBacau.ro.

Ne puteti urmări și pe: